physio4u Logo trasparent

physio4u Logo trasparent

Κήλη Μεσοσπονδύλιου Δίσκου

Μία κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε τμήμα της σπονδυλικής στήλης, όμως η μεγαλύτερη συχνότητα παρατηρείται στην οσφυϊκή μοίρα και κυρίως σε άντρες ηλικίας 25-50 ετών. Επιβαρυντικοί και προδιαθεσιακοί παράγοντες είναι το παρατεταμένο κάθισμα, το σκύψιμο, επαγγέλματα με επαναλαμβανόμενες άρσεις φορτίων, η έλλειψη άσκησης κ.α. Τα συμπτώματα που εμφανίζονται ποικίλουν ανάλογα με τη βαρύτητα της κήλης και το σημείο εντόπισής της. Αυτά είναι: οξύς ή χρόνιος πόνος στη μέση (οσφυαλγία), σε εμπλοκή της ρίζας κάποιου νεύρου μπορεί να υπάρχει αναφερόμενος πόνος, μούδιασμα ή παραισθησία στα κάτω άκρα (ισχιαλγία). Επίσης μυϊκός σπασμός, απώλεια της λόρδωσης στη μέση και επιδείνωση των συμπτωμάτων με τον βήχα ή το φτέρνισμα. Κάποιες φορές δημιουργείται ανταλγική σκολίωση, δηλαδή παρέκλιση του σώματος στην ακούσια αντίδραση του ατόμου να μην πονάει στο σημείο που πιέζεται η ρίζα. Σε πολύ σοβαρές καταστάσεις, όπως στην ιππουριδική συνδρομή, παρατηρείται αδυναμία των κάτω άκρων, αναισθησία τύπου σέλας, προβλήματα στην ούρηση κ.α. Απαιτείται άμεση χειρουργική αντιμετώπιση.

Η ακριβής διάγνωση της κήλης τίθεται με τη μαγνητική τομογραφία, όμως και η απλή ακτινογραφία είναι χρήσιμη στη διαφοροδιάγνωση από άλλες καταστάσεις, όπως όγκοι, στένωση του μεσοσπονδυλίου διαστήματος. Δεν σημαίνει πως όποιος έχει κήλη θα πρέπει απαραιτήτως να πονάει καθώς μεγάλο ποσοστό παραμένει ασυμπτωματικό. Η συντριπτική πλειοψηφία της οσφυαλγίας οφείλεται σε δισκογενή προβλήματα, με προεξάρχοντα την προβολή ή την κήλη του μεσοσπονδυλίου δίσκου. Η μέθοδος McKenzie (Μηχανική Διάγνωση και Θεραπεία) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα κατάλληλης αξιολόγησης και θεραπείας του σπονδυλικού πόνου. Οι αρχές θεραπείας θα εφαρμοστούν με βάση τα ευρήματα της κλινικής εξέτασης, οι οδηγίες θα είναι εξατομικευμένες και θα έχουν στόχο στις γρήγορες και παραμένουσες βελτιώσεις, τόσο στη συμπτωματική, όσο και στη λειτουργική εικόνα του ασθενούς.

Οι θεραπευτικές ασκήσεις είναι συγκεκριμένες, εύκολες και στοχευμένες με δεδομένη συχνότητα και αριθμό επαναλήψεων μέσα στην ημέρα, ώστε σε ελάχιστο χρόνο, ο ασθενής να βελτιώνει διαρκώς και σταθερά την κλινική του εικόνα. Δίνονται επίσης οδηγίες για την αποφυγή προδιαθεσικών ή προκλητικών παραγόντων. Σταδιακά ο ασθενής καθίσταται πλήρως ανεξάρτητος από τον θεραπευτή και μαθαίνει να διαχειρίζεται μόνος του το πρόβλημά του. Με τη μέθοδο McKenzie έχει αποφευχθεί μεγάλο ποσοστό προγραμματισμένων χειρουργείων για κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου και πλέον η μέθοδος έχει κερδίσει την αναγνώριση των χειρουργών ορθοπαιδικών και νευροχειρουργών. Όταν η συντηρητική αντιμετώπιση αποτύχει να περιορίσει τη συμπτωματολογία του ασθενούς ή όταν υπάρχουν σοβαρές νευρολογικές βλάβες επιλέγεται η χειρουργική αντιμετώπιση.

Διαβάστε περισσότερα νέα από το Blog μας

ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ - physio4u

Ινομυαλγία

Η Ινομυαλγία αναγνωρίστηκε σαν ξεχωριστή νόσος το 1990 από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ρευματολογίας και τα κριτήρια διάγνωσής της επαναπροσδιορίσθησαν το 2010. Αν και τα αίτια είναι άγνωστα έχει παρατηρηθεί ότι μπορεί να προκληθεί μετά από έντονο στρες του οργανισμού όπως λοίμωξη, τραυματισμό, ψυχικά προβλήματα ή άλλη σοβαρή νόσο. Η αντιμετώπιση της νόσου απαιτεί συνδυασμό φαρμακευτικής, φυσικοθεραπευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης.

Οστεοπόρωση

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής καθώς και η αύξηση του προσδόκιμου ορίου επιβίωσης του ανθρώπου, σε συνδυασμό με τις νέες διατροφικές συνήθειες και την έλλειψη φυσικής άσκησης, έχουν συμβάλει στην εκδήλωση σημαντικών εκφυλιστικών αλλοιώσεων στον ανθρώπινο σκελετό.

ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΣΩ ΩΤΟΒΕΛΟΝΙΣΜΟΥ

Αντικαπνιστικό πρόγραμμα μέσω Ωτοβελονισμού

Ο Ωτοβελονισμός είναι μία φυσική μέθοδος διακοπής καπνίσματος, ανώδυνη, ακίνδυνη και προσιτή. Προτείνονται ένας έως πέντε κύκλοι θεραπειών ανάλογα με την ψυχική και σωματική κατάσταση του ατόμου, το περιβάλλον στο οποίο ζει και εργάζεται, την χρήση ή όχι ψυχοφαρμάκων αλλά και άλλων παραμέτρων.

Χρόνιος πόνος

Χρόνιος Πόνος

Ο χρόνιος πόνος είναι μια δυσάρεστη, στρεσογόνα εμπειρία στο σώμα και επηρεάζει δραματικά την ψυχολογία αλλά και την γενικότερη ποιότητα ζωής του ασθενούς. Ένας στους πέντε ανθρώπους αντιμετωπίζουν χρόνιο πόνο με ψυχολογική επιβάρυνση η οποία δεν τους επιτρέπει να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή.

Μετάβαση στο περιεχόμενο